ПОЛОЖЕННЯ
про діяльність Локальних Центрів проекту
(далі – Локальних Центрів громадянської освіти)
У 2016-2017 рр. Всеукраїнська асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба» у партнерстві з ГО Учбово-методичний науково-інформаційний центр (УМНІЦ) за підтримки Європейської комісії здійснює Програму освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від збройного конфлікту на Сході України та анексії Криму «Інтеграція через діалог». З огляду на той факт, що громадянська освіта є широкою міждисциплінарною категорією та включає елементи як освітнього, так і виховного характеру і сприяє суспільній інтеграції (не лише на місцевому, але й на національному рівнях), заходи партнерів проекту в різних населених пунктах України здійснюватимуться у форматі Локальних Центрів громадянської освіти. У населених пунктах з великою концентрацією цільових груп проекту можуть функціонувати декілька Локальних Центрів.
Цільові групи проекту – діти шкільного віку:
- внутрішні переселенці з Луганської, Донецької областей та АР Крим;
- батьки яких (де)мобілізовані чи загинули в зоні АТО;
- котрі проживають у населених пунктах, що постраждали від бойових дій;
- які перебувають на тимчасово окупованих територіях.
Характер діяльності Локального Центру громадянської освіти:
громадський осередок, створений в місцях концентрації цільових груп проекту, метою діяльності котрого є надання безкоштовної освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали внаслідок збройного конфлікту на Сході України та анексії Криму.
Форма організації Локального Центру громадянської освіти:
- «Центру», утвореного наказом керівника певної освітньої чи культурної державної установи;
- громадської ініціативи з боку окремих педагогів, психологів, волонтерів, які прагнуть долучитися до діяльності проекту;
- громадської організації.
Можливі напрями діяльності Локальних Центрів громадянської освіти:
Освітня допомога (наприклад, підготовка до ЗНО, курси української чи англійської мови, а також інших шкільних предметів тощо).
Психологічна допомога (наприклад, індивідуальні чи групові консультації, психологічні тренінги, семінари тощо).
Інтеграційна допомога (різноманітні виховні форми, які стимулюють громадянську інтеграцію цільових груп проекту, а також паралельно надають їм певні життєво- необхідні навики, наприклад, організація роботи гуртка комп’ютерної графіки чи анімації професійного відео, шкільні обміни, круглі столи, дискусії, тощо).
Фізичне розташування Локальних Центрів громадянської освіти
Фізичною адресою діяльності Локального Центру може бути приміщення державної освітньої чи культурної установи. Можлива локалізація Центрів у школах, позашкільних установах, ВНЗ, бібліотеках, Будинках культури, музеях, в приміщеннях ЗМІ, громадських та волонтерських організацій чи бізнес-структур.
Забороняється організовувати роботу Локальних Центрів на базі приміщень певних політичних партій, релігійних громад, а також у приміщеннях чи на об’єктах військового призначення.
З огляду на різні обставини, Локальний Центр може змінювати місце свого розташування.
Тривалість роботи Локальних Центрів громадянської освіти:
З огляду на загальну тривалість та етапи проведення Проекту та організації навчального процесу в школах України, визначаємо наступні періоди діяльності:
1 семестр:січень – червень 2016 р.
2 семестр:липень – грудень 2016 р.
3 семестр:січень – червень 2017 р.
4 семестр:липень – грудень 2017 р.
Діяльність кожного Центру може тривати від 1 до 4 семестрів.
Локальний координатор:
- вивчає потреби дітей, котрі виявили бажання скористатися послугами та можливостями, запропонованими в рамках проекту;
- організовує та забезпечує ефективну роботу Локального Центру та гласність його діяльності;
- інформує цільову аудиторію про проект загалом та діяльність Локального Центру зокрема;
- здійснює реєстрацію дітей, котрі беруть участь у проекті;
- на рівні Локального Центру через залучення відповідних спеціалістів створює можливості для отримання учасниками проекту освітньої, психологічної чи інтеграційної допомоги;
- Локальний Координатор може також виконувати функції Спеціаліста проекту;
- усі деталі співпраці з Локальним Координатором обумовлюються окремою угодою.
Спеціаліст проекту
Спеціалістами проекту можуть бути висококваліфіковані педагоги, психологи та інші фахівці у конкретних сферах професійної діяльності, котрі надаватимуть безпосередню освітню, психологічну та інтеграційну допомогу цільовим групам проекту. Усі деталі співпраці зі Спеціалістом проекту обумовлюються окремою угодою.
Спосіб організації діяльності Локального Центру
Всі заходи ініційовані Локальними центрами мають бути організовані у формі міні-проектів. Така діяльність передбачає покрокову систему:
Крок 1Вивчення потреб цільових груп у конкретному населеному пункті.
Крок 2Формування з числа цільових категорій дітей навчальних груп (5-15 осіб орієнтовно).
Крок 3Оформлення та подача за визначеною формою Заявки на підтримку Заходу.
Крок 4Узгодження та затвердження керівництвом проекту всіх деталей реалізації певного Заходу.
Крок 5Проведення Заходу.
Крок 6Звіт за визначеною формою про виконання Заходу.
Детальніше про Локальні Центри громадянської освіти Ви можете дізнатися тут.