18 вересня 2017 р. в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова відбувся «круглий стіл» на тему: «Український Інший: історична ретроспектива та сучасність». До участі в конференції був запрошений координатор освітніх проектів Всеукраїнської Асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба», д.пед.н. Петро Кендзьор.
Керівник Програми освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від збройного конфлікту на Сході України та анексії Криму «Інтеграція через діалог», виступив перед учасниками з доповіддю «Досвід практичної імплементації ідеї полікультурності у ході викладання історії в українській школі». В ході обговорень, було презентовано також сам проект. Петро Кендзьор звернув увагу на труднощі, з якими зіштовхнувся український соціум протягом останніх декількох років, в результаті збройного протистояння на Сході України і вимушеного переселення частини жителів Донецької, Луганської областей та АР Крим. Опираючись на дворічний досвід роботи з дітьми зі згаданих регіонів та їхньої адаптації на нових теренах, науковець чітко виділив як основні труднощі і ризики такої співпраці, так і стратегію їхнього успішного подолання. Водночас, були висловлені прогнози щодо наслідків згаданих соціальних змін у найближчому майбутньому.
Активні дискусії і загальна зацікавленість виступом з боку присутніх наочно продемонстрували актуальність порушеної проблеми. Зрештою, вони зайвий раз довели, що реалізація проектів зразка «Інтеграції через діалог» та використання набутого в результаті цього досвіду стають неминучими, якщо українське суспільство дійсно бажає вилікуватись від задавнених конфліктів і протиріч, аби поступово перетворитись на консолідовану і по-справжньому «зрілу» націю.
Коментарі