Впродовж листопада-грудня 2016 р. Білоцерківський Локальний Центр громадянської освіти реалізовуватиме новий проект – підготовку до ЗНО з історії України для дітей воїнів АТО та переселенців.
Всього заплановано 16 уроків за такими темами:
- «Східнослов'янські племінні союзи на теренах України. Утворення Київської держави (Русі-України)».
- «Київська держава за князювання Ольги та Святослава».
- «Київська держава (Русь-Україна) за князя Володимира Великого».
- «Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого».
- «Київська держава (Русь-Україна) у другій половині ХІ – в першій половині ХІІ ст.».
- «Київська держава (Русь-Україна) за доби роздробленості».
- «Суспільно-політичне та господарське життя Київської держави».
- «Культура Київської держави (Русі-України)».
- «Створення Галицько-Волинської держави та монгольська навала».
- «Галицько-Волинська держава за Данила Романовича та його нащадків».
- «Суспільне, господарське та культурне життя Галицько-Волинської держави».
- «Українські землі у складі різних держав у другій половині XIV – у першій половині XVI ст.».
- «Українські землі у складі Литви та Польщі наприкінці XIV – на початку XVI ст.».
- «Створення Кримського ханства».
- «Соціально-економічне та культурне життя у другій половині XIV – першій половині XVI ст.».
- Тестування за темою.
Зміст навчальних занять передбачатиме повторення наступних питань:
- Розселення східнослов'янських племінних союзів (поляни, древляни, волиняни, уличі, тиверці, білі хорвати). Руська земля.
- Утворення Київської держави (Русі-України). Внутрішньо- та зовнішньополітична діяльність князів Олега та Ігоря.
- Внутрішньо- та зовнішньополітична діяльність Ольги та Святослава.
- Князювання Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Запровадження християнства як державної релігії. «Руська правда».
- Правління Ярославичів (Ізяслав, Святослав, Всеволод). Князювання Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого в м. Києві. Боротьба з половецькою загрозою.
- Роздробленість. Розвиток Київського, Чернігівського, Переяславського, Галицького і Волинського князівств за доби роздробленості. Ярослав Осмомисл.
- Розвиток суспільно-політичного та господарського життя Київської держави (Русі-України).
- Поширення писемності. Розвиток культури й освіти Київської держави (Русі-України).
- Об'єднання Галицького та Волинського князівств. Монгольська навала на південно-західні землі Русі.
- Князювання Данила Романовича. Галицько-Волинська держава за нащадків Данила Романовича.
- Розвиток суспільно-політичного та господарського життя Галицько-Волинської держави. Культура Галицько-Волинської держави.
- Боротьба Польщі та Литви за Галицько-Волинську спадщину. Входження українських земель до складу інших держав (Угорське королівство, Молдавське князівство, Османська імперія, Московське царство).
- Кревська унія. «Велике князівство Руське». Остаточна ліквідація Київського та Волинського удільних князівств.
- Утворення Кримського ханства. Перехід кримських ханів у васальну залежність від Османської імперії. Виникнення українського козацтва.
- Соціально-економічне життя. Розвиток культури та освіти у другій половині XIV – першій половині XVI ст.
Навчальні заняття з історії України передбачають формування таких предметних вмінь і навичок:
- Роботу з картами, де учні повторюють, як розпізнавати на картосхемі території розселення східнослов’янських племінних союзів у VIII-IX ст., шлях «із варягів у греки», походи князів на м. Константинополь, походи князя Святослава, територіальні межі Русі-України за Олега та Ярослава Мудрого; Київське, Чернігівське, Переяславське, Галицьке, Волинське князівства за доби роздробленості (ХІ-ХІІ ст.); Галицько-Волинську державу за правління Романа Мстиславовича та Данила Романовича; напрямки походів монголів на південно-західні землі Русі.
- Роботу з ілюстраціями пам'яток того часу, наочним матеріалом, за яким учні характеризують розвиток політичного, соціального і господарського життя Київської держави; внутрішню та зовнішню політику Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава, Володимира Великого та Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха, його сина Мстислава; розвиток Київського, Чернігівського, Переяславського, Галицького і Волинського князівств за доби роздробленості; розвиток політичного, соціального і господарського життя Галицько-Волинської держави, внутрішню і зовнішню політику Данила Романовича, Лева Даниловича, Юрія І Львовича, Лева ІІ та Андрія Юрійовичів, Юрія ІІ Болеслава, залежність українських князівств від Золотої Орди, наслідки золотоординського панування.
- Перегляд анімованих роликів, що були озвучені Богданом Ступкою.
- Роботу з текстовим матеріалом, за яким учні пояснюють, у чому полягає значення та наслідки внутрішньо- та зовнішньополітичної діяльності князів, Любецького з'їзду князів, причини та сутність політичної роздробленості Київської держави (Русі-України); особливості процесу формування та значення утворення Галицько-Волинської держави; визначають передумови та історичне значення запровадження християнства як державної релігії, етапи розвитку Київської держави (Русі-України), наслідки походів князів, суть роздробленості; передумови та значення утворення Галицько-Волинської держави, монгольської навали.
Проводитиме заняття вчитель історії вищої категорії Гейко Діна Петрівна. Участь у навчанні доступна для всіх охочих. Тому, якщо Ви належите до числа цільових категорій Програми «Інтеграція через діалог», і бажали б скористатися пропозицією, то запрошуємо Вас щовівторка та щочетверга у кабінет № 308 на території БЗШ № 15 після 15:20 год.
Коментарі