Для тих, хто активно цікавиться новинами Програми освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від збройного конфлікту на Сході України та анексії Криму «Інтеграція через діалог», не є секретом те, наскільки активно працює із дітьми з цільових категорій проекту Локальний Центр громадянської освіти у м. Києві № 4.
Так, уже згаданого раніше 24 листопада 2017 р. Локальний координатор Програми, методист Районного науково-методичного центру Управління освіти Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації Шумякова Надія Василівна стала співорганізатором нового заходу – уроку громадянської освіти «Суспільна багатоманітність». Останній проводила для учнів 9-Б класу спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 313 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Сухоребра Оксана Василівна, вчитель історії та курсу «Людина і світ».
Запропонувавши дітям визначити суть та форми прояву полікультурності в суспільстві, педагог акцентувала увагу присутніх на тому, що кожний народ створює свою, неповторну культуру. Для сучасної цивілізації розмаїття культур є характерною рисою розвитку.
Заздалегідь об'єднавшись у групи, школярі самостійно обрали 5 країн: Польщу, Туреччину, Ізраїль, Індію та Україну. Готуючи свої презентації для уроку, вони звертали увагу на наступні характеристики цих держав:
- кількість та особливості етнічних груп, що населяють країну;
- якими мовами розмовляють та які релігії сповідують ці групи;
- якими є національні костюми, обряди, кухня, музика та мистецтво останніх.
Учні показали, що культури різних суспільств відрізняються між собою мовою, символами, нормами, способами спілкування та діяльності, художньо-чуттєвим відтворенням світу, міфологією і релігією, мораллю та правом тощо. Втім, навіть у межах країни ми можемо спостерігати культурне різноманіття, котре існує завдяки наявності етнічних, мовних, релігійних та інших меншин.
Під час обговорення, у полі зору учасників залишалися наступні питання полікультурності у суспільстві (в тому числі, українському):
- Чи існують у сучасному світі країни, що є на 100% однорідними в культурному відношенні?
- Чому іноді виникають конфлікти між культурами?
- Чи існують «хороші та «погані» культури?
- Що є позитивним у полікультурному суспільстві та які ризики притаманні для нього?
Після презентації, кожна команда отримувала відповідний символ у вигляді метелика, як знак підтримки та участі в обговоренні запропонованої теми.
Ближче до фіналу заходу, учасників привітали заступник директора з виховної роботи Стаценко Галина Андріївна та вчитель Печерна Наталія Володимирівна, які висловили слова підтримки підліткам за активність і підкреслили важливість проведення подібних занять для успішного об'єднання нашого соціуму, як найважливішої мети проекту «Інтеграція через діалог».
Коментарі