22 травня 2017 р., в межах проекту «Інтеграція через діалог», у школі I-III ступенів № 294 Деснянського району м. Києва з учнями 9-Б класу було проведено урок громадянської освіти на тему: «У лабіринті професійного вибору» (чи задекларована в Конституції України рівність прав чоловіків та жінок виконується на практиці).
Проводила його координатор Київського Локального Центру громадянської освіти № 4 Шумякова Надія Василівна, яка є також методистом суспільствознавчих наук Районного науково-методичного центру Управління освіти Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації.
Метою заходу було надання допомоги школярам в орієнтуванні у світі професій, з опиранням на власний вибір, а також з уникненням підпадання під вплив гендерних стереотипів.
У ході обговорення прикладів стосовно соціального становища та життєвих перспектив чоловіків і жінок, учні підійшли до розуміння того, що вони не є однаковими. Спираючись на ключові слова «гендер», «гендерні стереотипи», «права людини» та використовуючи різні джерела інформації, вони проаналізували запропоновані оголошення про можливості працевлаштування чоловіків і жінок.
Зосереджуючи свою увагу на функціональних обов'язках, вимогах, особистісних якостях кандидатур, які були надруковані в запропонованих оголошеннях про працевлаштування, учні відмітили різницю у вимогах для представників обох статей. Обговорили, кого запрошують на роботу частіше; які особистісні та професійні якості потрібні для успішного працевлаштування чоловіків і жінок; які професії є найбільш затребуваними.
У підсумку, школярі аргументували власну відповідь на запитання щодо того, в кого більше шансів знайти роботу – у чоловіків чи жінок. Водночас, наша колега зауважила, що розуміння людьми проблеми стереотипів і здатне стати ключем до побудови більш справедливих відносин у суспільстві.
Коментарі